tarihinde yayınlandı

Covid 19 ve Ticaret

Dünya’nın en büyük kitlesel olaylarından birini yaşıyoruz. Yaşananlar hiç de hafife alınacak bir yapıda değil. Dünya’nın çeşitli ülkelerinde sırası ile görülen bu salgın döneminde ülkeler vatandaşlarını korumak amacı ile bir çok sıralı tedbiri almak mecburiyetinde kaldılar. Bu tedbirler kapsamında,

  • Cafe & restoranlar kısıtlı hizmet verdiler.
  • Çoklu çalışan iş yerleri evden çalışma modeline döndüler.
  • Avm ve mağazalar kapandılar.

Peki bu tedbirlerin ekonomi üzerinde ki yansımalarını minimuma indirmenin bir yolu yok muydu ? Elbette vardı. E-Ticaret ile çalışmalarını destekleyen markalar, bu zorlu dönemde tüketiciler ile buluşmaya devam ettiler. Çalışanlarını evden çalışma şekli ile çalıştırmaları daha kolay oldu, Fiziki mağazalarının kapanmasından dolayı kaybettikleri finansal güzü kısmen dahi olsa e ticaret siteleri ve pazar yerleri üzerinden geri kazandılar.

Bu dönem hepimize gösterdi ki her daim yumurtalarımızı aynı sepete koymamamız gerekiyor. Fiziki mağazalarımıza gösterdiğimiz ilgi ve uğraşın aynısını dijital dünya üzerinde de sürdürmemiz gerekmekte. Dijital pazarlama yaparak markanızın dijital varlığını korumanız her daim beklenmedik gelişmeler için hazırlıklı olmanız açısından iyi bir seçim olacaktır.