Pandemi ve E-Ticaret Satışları

Pandemi, Türkiye’de hızlı tüketim ürünlerinin satışını arttırdı…

Nielsen, Covid-19 (Koronavirüs) pandemisinin Avrupa ve Türkiye’deki seyrine ilişkin fiziksel ve online satış verilerini paylaştı. Bilindiği üzere Türkiye’de ilk koronavirüs vakası, Sağlık Bakanlığı tarafından 10 Mart’ta açıklanmıştı.

Nielsen, Covid-19 (Koronavirüs) pandemisinin Avrupa ve Türkiye’deki seyrine ilişkin fiziksel ve online satış verilerini paylaştı. Çalışmaya göre Avrupa’da koronavirüs öncesi dönem olarak tanımlanan yılın ilk 8 haftasında, en büyük 15 Avrupa ülkesinde zincir marketlerde sigara ve alkol hariç toplam hızlı tüketim ürünleri büyümesinin yüzde 4 oldu. Nielsen Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan “Bu rakamın, pandemi dönemine tekabül eden müteakip 14 haftada ortalama yüzde 13 olarak gerçekleştiğini görmekteyiz. Çok çarpıcı bir artış gerçekleşti” diye konuştu.

vrupa genelinde ciro artışı bakımından öne çıkan ilk 10 kategori el dezenfektanları (yüzde 689), koruyucu eldiven (yüzde 110), un (yüzde 96), sabun (yüzde 85), işlenmiş et (yüzde 54), ev temizleyicileri (yüzde 49), noodle (yüzde 47), çamaşır suyu (yüzde 47), toz tatlılar (yüzde 41) ve salça (yüzde 41) oldu. Erdoğan, “Bu büyüme rakamlarını, yılın ilk 8 haftasıyla, yani Avrupa’da koronavirüs öncesi döneminin çoğunlukla tek haneli rakamlarıyla kıyaslayacak olursak, koronavirüs gündeminin Avrupa’da bu kategoriler üzerinde ne denli büyük bir etki yaptığını görebiliriz.” dedi.

“Türkiye’de hızlı tüketim ürünleri büyümesi Avrupa’nın üzerinde gerçekleşti.”

Türkiye’de koronavirüs öncesi dönem olan yılın ilk 10 haftasında zincir marketlerde sigara ve alkol hariç toplam hızlı tüketim ürünleri büyümesinin yüzde 19 oldu, takip eden 13 haftalık pandemi döneminde ise bu artışın yüzde 36 olarak gerçekleşti.

Kaynak : MarketingTürkiye