Müşteriyi Şımartmak

Kargolar ile gönderilen hediyeler, doğru mu ? Yanlış mı ?

E-ticaret’e giren her firma müşteri memnuniyetini arttırma ve olumlu yorum alabilmek adına çeşitli stratejiler uygulamakta. Bunların en başında ise asıl ürün yanında hediye göndermek yer alıyor.

Kimi zaman bir saat yanında gönderilen bileklik, kimi zaman ise parfüm yanında gönderilen bir araç kokusu. Hediyenin boyutu veya değerinin bir öneminin düşünülmediği bir döneme girdiğimizi rahatlıkla söyleyebiliriz.  7,5 ₺’ya satılan bir küpenin yanında 3,5₺’ya bileklik gönderme deliliğine dahi girebiliyor firmalar.

Doğru mu ?

Bu sorunun cevabı baktığınız açıya göre değişkenlik gösterebilmektedir. Yeni kurulmuş bir mağaza ilk etapta olumlu müşteri geri dönüşleri toplamak amacı ile bu stratejiyi uygulayabilir, ama maliyet ve ürün fiyat stratejilerini doğru kurmak zorunda. Ürün yanında gönderilen 2₺ veya 3₺’lik hediyelerin pazaryeri fiyat stratejisi belirlerken ürün fiyatından düşülmesi de ayrıca bir etki yaratabilir.