Rakip Analizi

Rekabetçi araştırma veya rekabetçi zeka, rakip firmalar hakkındaki bilgilerin toplanması ve analiziyle ilgilenen bir stratejik araştırma alanıdır. Rakiplerinizin neler yaptığını ve finansal gücünüze ne tür bir tehdit olduğunu bulmanız için gereklidir.

Her şirket, tahammül edemediği rakiplere sahiptir. Ne yaparsanız yapın, her zaman fikirlerinizi kullanır ve potansiyel müşterilerinizi çalarlar. Yerel, ulusal veya uluslararası bir şirketseniz şirketinizde özellikle satış ve pazarlama ekiplerinde en iyi rakiplerinizi çıldırtan ve şirketinizi farklı kılan insanlar olabilir.

Rakiplerinizi belirledikten sonra, rekabet analizinize başlayabilir ve ne tür içerikler yayınladıklarını daha iyi anlamak için derin bir araştırma yapıp takip edebilirsiniz.

İçeriğin analiz edilmesi, rakiplerinizden daha iyi performans elde etmenize yardımcı olacak fırsatları değerlendirmenize yardımcı olabilir. Rakipleriniz ne tür içerikler oluşturmaya odaklanır? Blog mu? Durum çalışmaları mı? Premium içerik mi?

Farklı içerik türleri:

  • Blog gönderileri
  • Beyaz kitap
  • e-kitaplar
  • Videolar
  • Web Seminerleri
  • Podcast
  • Slaytlar / Power point sunumları
  • Görsel içerik
  • SSS
  • Makaleler
  • Basın yayın
  • Haberler
  • Durum çalışmaları
  • Alıcı rehberleri